tirsdag 17. mai 2011

17. Mai fine

Ja, sokkene ble ferdige. Såvidt. Heldigvis kunne han bruke vesten eg strikket til jul (mønster fra Nøstebarnboken) og buksen som er sydd i ullfilt, og som nå er blitt akkurat passe kort i beina. Ferdig ble også skjørtet eg sydde til Daniela, av et utrolig kult vintage stoff fra Etsy. Et skikkelig svingskjørt, som er verdens enkleste å sy! Noe stort, men så passer det da år etter år etter år:) Eg merker eg er glad i det litt ekstra norske på slike dager. Rødt, hvitt og blått, fletter og tradisjonelle mønster. Kansje eg skal bruke inspirajonen fra idag til å begynne på den Mariusgenseren eg har hatt lyst å strikke så lenge?





4 kommentarer:

  1. Nemen så fine de var! Virkelig nydelige barn med kjempe flotte klær! Veldig 17 mai aktige, men samtidig unike :) Yøss så flink og kreativ du er! Også det sjarmerende smilet til Leon da, med smilehull og greier *smelt*

    SvarSlett
  2. Hva skal man med bunad eller festdrakter når man har en så kreativ mor liksom? Dette var jo finere! :)

    SvarSlett
  3. Så søte!! Ja enig dette er finere enn festdrakt :0
    Å ser du har fått tak i rød ribb, du glemte den andre ribben her.

    Snakkest!!

    SvarSlett
  4. Takk takk! Natalie: Gjorde eg det altså! Milton var såååå sikker på at han hadde tatt det med, så eg tenkte eg bare hadde forlagt den her ett sted...Jaja, måtte ut på stoffogstil likevel etter stoff til nye gardiner;)

    SvarSlett