tirsdag 3. mai 2011

Sommerjakke

Ull er supert, også om sommeren, men om det gode været holder seg trenger vi flere lette sommerullklær! Heldigvis, så slipper eg aldri opp for prosjekter. Denne jakken med rundfelling fra Nøstebarn ser helt annerledes ut i boken, og er mye finere i virkeligheten synes eg! Eg brukte 2 - trådsgarn (New Zealand lammeull, ca 100 gr) istedenfor 3 - tråds, så jakken er ganske tynn og luftig, men den passer fint i str 4 år likevel. Knappene kjøpte eg hos Buttons By Robin på Etsy, og de er noen av de søteste knappene eg vet om!



3 kommentarer:

  1. Nei så søt den var! Så nydelig!

    SvarSlett
  2. Så fin jakke og søt jente :) Hvor har du kjøpt stoffet til kjolen?

    Nå har jeg også kjøpt knapper ;) Takk for tips.

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fin jakken ble. Jeg har kun strikket denne i 3-tråds garnet til Nøstebarn, og ja, den er liten. Den som er ferdig brukes nå av en jente på 9 mnd, og hun har brukt den en stund. Den er i 2 år, uten krage. ;-)

    SvarSlett