onsdag 15. juni 2011

Roadtrip til Hardanger

På tross av at eg  misliker å kjøre bil, og ikke hadde gjort det på ett halvt år, bestemte vi oss for å legge ut på en aldri så liten roadtrip da vi plutselig fikk låne bil sist uke. Mikkelparken i Kinsarvik var ett greit valg, og skulle kunne dekke behovet til alle i familien. Hytte ble bestilt, kjeks og juice ble kjøpt inn og vi tok av hjemmefra i halv 7 tiden søndag morgen.

Bilturen gikk relativt smertefritt. Ett barn sov og ett barn ble ikke dårlig før vi nesten hadde kommet til fergen, og spydde bare bittelitt på buksen sin. Vi kjørte fra fergen og rett opp til parkeringsplassen ved Mikkelparken, parkerte og løp inn. Mikkelparken var noe utvidet fra den gang eg var der sist (20 år siden kansje?), men noe var fremdeles ved det samme gamle, så eg kunne more meg med å fortelle barna at "slik gjorde vi når eg var liten også!". Labyrintanlegget inne var nytt, og en stor favoritt (for meg, barna syntes alt var gøy). Eg og Daniela trosset 15 grader og nesten sol, og badet i ca 30 minutter, før vi måtte opp og varme oss med en is.

Hytten vi hadde leid var billig, 16 kvm liten og hadde ikke do. Akkurat slik campinglivet skal vere! Sene kvelder på lekeplassen med de andre barna på campingen, sove i køyeseng og handle is på den bittelille kiosken (også kalt resepsjonen).

Morgenen etter dro vi til Ulvik og kikket litt på eplegårdene, og ungene fikk bade i fjorden, før vi dro hjem igjen til regn og litt mindre trivelig vær. Spontan roadtrip med campingovernatting kan absolutt anbefales for både voksne og barn!












2 kommentarer:

  1. Høres og ser kjempe kos ut! Vi skal herme :) Hilsen May Lisa

    SvarSlett
  2. Så herlig. Enda jeg har Harding blod i årene, har jeg enda ikke vært i denne parken. ;-)

    SvarSlett